Волею законодавця 1 липня 2019 року стало точно не червоним, а скоріше чорним днем у календарі кожного аграрія. Як Вам вже відомо, наприкінці минулого року Верховна рада прийняла Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» № 2628-VIII від 23.11.2018 року (далі – Закон).
Дозволи на переміщення палива стосуються транспортних засобів, що використовуються для переміщення пального, але, при цьому, не є «акцизним складом пересувним». Нагадаємо, що з 1 липня 2019 року до законодавства вводиться новий термін «акцизного складу пересувного». При цьому, не є «акцизним складом пересувним» транспортний засіб, в разі дотримання таких умов: Отже, якщо у Вас у господарстві є лише автоцистерна (бензовоз), який обслуговує виключно Ваше господарство/техніку, то реєстрація його «пересувним акцизним складом» не вимагається. Проте такі автоцистерни, які використовуються для переміщення палива, повинні обліковуватися у відповідному «Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне». Включення (та виключення) транспортних засобів до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне (далі – Перелік) здійснюється на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення. Тобто про переміщення палива з, наприалад, місця зберігання до, наприклад, місця заправки техніки в полі – ми повинні попереджати заздалегідь шляхом заповнення відповідних заявок. Заявки у формі електронних документів надсилаються органам ДФС. Власне ДФС і є тим фіскальним органом, який відслідковуватиме правильність обліку переміщення пального. Форма ж безпосередньо заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, має бути затверджена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (далі – МінФін). 5 квітня 2019 року Мінфін на своєму веб-сайті оприлюднив проект свого наказу, яким пропонується затвердити*: *на разі текст наказу остаточно не затверджений і до 1 липня до нього, теоретично, можуть бути внесені зміни. Тим часом, запропоновані редакції документів ми додаємо до цього інформаційного оповіщення. Згідно редакції, яка опублікована до обговорення, в заявці, зокрема, мають зазначатися: В заявці необхідно зазначати пункт призначення у випадках, коли Ваш бензовоз здійснюватиме заправку належної Вам техніки безпосередньо «у полях», вказавши: Звичайно, що адресу місця заправки можна вказати крайній будинок чи вулицю найближчого населеного пункту. На практиці такого точності може бути достатньо. Заявки мають складатися по кожній операції по переміщенню пального або спирту етилового з вказівкою декількох транспортних засобів (у разі потреби). Період переміщення пального/ етилового спирту не може перевищувати 30 календарних днів. Форму зявки та детальні інструкції авторів щодо її заповнення – можете знайти в додатках. Так, згідно статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачатиметься відповідальність за порушення наведених положень у формі «штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією пального або спирту етилового та транспортних засобів». Не зважаючи на те, що на разі ми не маємо відповідей на усі питання, зрозуміло одне: держава бажає знати все про наші операції з підакцизними товарами, зокрема, пальним. В тому числі, порядок його використання та маршрути пересування. А «звітувати» треба вже з 1 липня 2019 року. Якщо у Вас виникнуть додаткові питання, щодо, наведеної у цьому повідомленні інформації, або виникне необхідність у одержанні консультації з іншого приводу, просимо звертатися до: Андрія Мартинюка, директора з розвитку бізнесу Юридичної фірми ОМП +38 098 244 62 62; +380 44 391 30 01 Галини Брунь, директора з маркетингу Юридичної фірми ОМП +380 95 497 66 05; +380 44 391 30 01